Veel gestelde vragen


Algemeen
 
Wat heb ik nodig om een auto te huren?

Voor het huren van een auto vragen wij om de volgende gegevens:

  • paspoort/id tekenbevoegd persoon die op de kvk vermeld staat
  • uittreksel kamer van koophandel
  • rijbewijs bestuurder, incl. naw gegevens

 

De Shortlease tarieven zijn inclusief:

  • Het vastgelegd aantal kilometers welke in het shortleasecontract staan vermeld
  • Reparatie, onderhoud en banden
  • Verzekeringen
  • 24 uurs alarmservice (ook in het buitenland)
  • Vervangend vervoer bij reparatie en onderhoud na 24 uur
  • Afschrijving, houderschapsbelasting

 

Hoe lang kan ik de auto shortleasen?
De shortleaseperiode is minimaal 1 maand en maximaal 24 maanden. Na een maand kunt u de auto zonder problemen inleveren! Hoe langer u least, hoe lager het maandtarief wordt. Heeft u de auto langer nodig dan 24 maanden? Dan kan het contract in de meeste gevallen worden omgezet naar een leaseconstructie. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Hoe snel kan ik over een auto beschikken?
Indien de auto beschikbaar is, kunt u binnen 24 uur (op werkdagen) beschikken over het voertuig.

 

Moet ik de huurauto met een volle tank inleveren?
De huurauto krijgt u altijd met een volle tank mee. Wij verzoeken u het voertuig weer vol getankt in te leveren.

 

Mag er in de auto's gerookt worden?
In de huurauto mag niet gerookt worden. De boete voor roken in de huurauto bedraagt €250,-.

 

Zijn er kosten verbonden aan het afleveren van de auto?
Ja, wij berekenen €49,- per rit binnen elk gewenst adres binnen Nederland (met uitzondering van de eilanden).
U kunt de auto kosteloos ophalen op één van onze vestigingen.

 

Kan ik als startend ondernemer ook een auto shortleasen?
Dit is mogelijk, wij begrijpen dat u als startend ondernemer nog geen jaarcijfers beschikbaar heeft.
Wel zullen wij, zoals bij elke nieuwe klant, een creditcheck uitvoeren.

 
 
Financieel
 
Moet ik borg betalen?
Wij vragen minimaal 1 maand borg en 1 maand vooraf te voldoen voordat de auto wordt ingezet.

 

Hoe kan ik de betalingen voldoen?
Wij incasseren onze facturen. Op voorhand dient u bij ons een ingevulde SEPA machtiging aan te leveren welke u van ons ontvangt. 

 

Wat gebeurt er als wij de factuur niet kunnen incasseren?
U heeft dan de mogelijkheid het bedrag direct naar ons over te maken. Als de betaling binnen 3 werkdagen niet binnen is, dient u de auto bij ons in te leveren en wordt het huurcontract ontbonden.

 

Hoe snel wordt het restant van mijn borgsom teruggestort?
We storten het bedrag binnen maximaal 5 werkdagen retour. 

 

Kan ik tussentijds het shortlease contract aanpassen?
Ja, tussentijds kunt u het contract aanpassen met terugwerkende kracht. Na 1 maand is het contract per dag opzegbaar. 
Het maandbedrag wordt dan gewijzigd.

 

Wat gebeurt er als ik extra of minder kilometers heb gereden?
Binnen een marge van 10% hanteren wij het afgesproken aantal kilometers. Als de marge groter is dan 10% bepalen wij achteraf het meest voordelige tarief. 

 

Wat gebeurt er als ik een bekeuring heb gereden?
De bekeuring of beschikking wordt in eerste instantie naar ons gestuurd. Deze wordt door ons aan u doorbelast met een verhoging van € 9,50 administratiekosten. 

 

Wat zijn de regels met betrekking tot de bijtelling?
Als u in een auto van de zaak ook privé rijdt, moet uw werkgever een bedrag bij uw loon optellen. De hoogte van de bijtelling hangt af van de catalogusprijs en de CO2-uitstoot van de auto waarin u rijdt. Uw werkgever berekent over deze bijtelling loonbelasting/premie volksverzekeringen. Uw nettoloon gaat hierdoor omlaag. 

 

Zijn de tarieven inclusief of exclusief BTW?
De tarieven op onze website zijn exclusief BTW. Een maand is 30 dagen.

 

Verzekering
 
Wat is het eigen risico bij schade?

Het eigen risico bedraagt bij personenauto's € 250,- en bij bedrijfswagens € 350,- bij een niet verhaalbare schade. 

 

Zijn de inzittenden ook verzekerd?
Ja. 

 

Is de auto ook in het buitenland verzekerd?
Ja, de auto is ook in het buitenland verzekerd. 

 

Mag ik met een huurauto naar het buitenland?
U mag met onze huurauto naar alle landen in de EU, Zwitserland en Noorwegen. U moet dit vooraf wel bij ons melden, evenals de te bezoeken landen. 

Bij uitval kunt u contact opnemen met de ANWB op nummer +31 (0)85-4835430.

 

Wagenpark
 
Wat moet ik doen bij schade onderweg?

Tijdens kantooruren kunt u contact opnemen met de vestiging. Buiten openingstijden belt u 085-4835430 ANWB. Meldt de schade zo spoedig mogelijk bij de verzekeraar (zie groene kaart). 

 

Wat moet ik doen bij pech onderweg?
Tijdens kantooruren kunt u contact opnemen met de vestiging. Buiten openingstijden belt u 085-4835430 ANWB. Deze gegevens kunt u vinden in het automapje. 

 
 
Wat is de maximum leeftijd van jullie wagenpark?
Onze auto's zijn maximaal drie jaar jong.
 
 
Kan ik zelf mijn opties kiezen?
Nee, u kiest uit onze bestaande huurvloot. 
Mocht u voor een langere tijd een auto nodig hebben kunnen we altijd bekijken deze specifiek voor u aan te schaffen.
U kunt altijd contact met ons opnemen, ook als uw keuze er niet bij zit.

 

Aanvullende diensten
 
Is het mogelijk een Tankpas mee te leveren?

Ja, we werken samen met MultiTankCard. We brengen maandelijks een voorschot in rekening en zullen deze elke maand achteraf verrekenen met het daadwerkelijke aantal getankte liters. De bijkomende administratiekosten zijn € 12,50,- per maand. 

 

Behoren winterbanden tot de mogelijkheid?
Ja, meer informatie hierover verstrekken we graag persoonlijk met u.